DIY zakładki do książek

Udostępnij ten post



Witajcie! Dzisiaj postanowiłam napisać coś innego, ale nie będzie aż tak się różnić od poprzednich postów. Mam zamiar przedstawić wam kilka pomysłów na zrobienie zakładek do książek! Haha, a wszyscy wiemy, że takie zakładki mają z książkami wiele wspólnego :D
Więc zaczynajmy :)

Pierwsza zakładka to 'potworek'/'stworek'... możecie nazywać ją jak chcecie xD
(można ją wykonać też bez kleju, ale ta opcja wydawała mi się bardziej skomplikowana, więc poszłam na łatwiznę)

Na początku musimy wyciąć nasz szablon (polecam użyć trochę sztywnego papieru, aby nasza zakładka była mocniejsza)

Później zaginamy linie, które narysowaliśmy (są widoczne powyżej^)
oraz sklejamy tak, aby zakładka miała kształt kwadratu, ale również można było ją nałożyć na kartkę ->stronę w książce, w efekcie to wygląda następująco |
                                                                     \/
Teraz pozostał nam ostatni krok, czyli ozdabianie możecie tutaj zaszaleć xD jest bardzo wiele opcji, więc jak chcesz, to coś na tym napisz lub narysuj, a może wolisz nakleić? Ja wycięłam oczy i na tym zakończyłam swoją pracę :D
Stworek od siedzenia w tych książkach
dostał zeza xD
Teraz pokażę wam drugą zakładkę, jest bardzo prosta :)



Więc tak, rysujemy od linijki na naszej kartce prostokąt o wymiarach, jakie chcemy nadać zakładce, a następnie wycinamy.
 Później dodałam napis, który wykonałam korektorem, aby był bardziej widoczny.

 I to wszystko! Proste jak słońce xD


Okej, to teraz czas na ostatnią zakładkę.

Oczywiście również ją wycinamy, bo jakby inaczej :D Następnie rozmieszczamy na niej napis, taki, który wam się spodoba :) Ja napisałam "a book is a dream you hold in your hands".

Robimy na dole dziurkę dziurkaczem (jak go nie posiadasz, to zawsze są inne sposoby, np. zrobienie dziurki... ołówkiem, ale można także po prostu pominąć ten krok). Następnie ucinamy kilka pasków włóczki i przewlekamy je przez tą dziurkę, zawiązujemy, aby nie wypadła i równamy nożyczkami końce włóczki :)

Myślę, że wiesz co nam zostało na koniec. Tak, zdobienie, haha :D (nie jest to obowiązkowe, bo myślę, że zakładka już wygląda bardzo fajnie, ale ja bardzo chciałam dodać jakieś świecidełka xD)

Dobrze, to na tyle, mam nadzieję, że spodobało wam się DIY. Każdy może je wykonać w domu, a przy tym się dobrze bawić :D Co myślicie o takich postach? To jest pierwszy z tej serii.
A która okładka wam się najbardziej spodobała?
                                                               2.      
       1.                                                      
                                                                      3.







               



Do następnego posta! Buziaki :*
Nata ♥                      

103 komentarze :

  1. Chętnie skorzystam z zasugerowanej przez ciebie wymiany. Fany post.

    Serdecznie pozdrawiam

    https://bookanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fany=fajny, sorki za tę literówkę.

      Usuń
    2. haha, okej i dziękuję!

      Usuń
  2. Urocze są fajny pomysł :D

    grlfashion.blogspot.com
    zapraszam;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł z tymi zakładkami ;) Najbardziej podoba mi się ta pierwsza :D Zabieram się do pracy i robię podobną :D
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, ale motywacja, fajnie, że ci się spodobały :D też ciebie pozdrawiam ! ♥

      Usuń
  4. Haha zakładka stworek - genialnie :D uwielbiam posty diy i chętnie zobaczyłabym ich więcej na twoim blogu!!!!

    Pozdrawiam ! Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio? dzięki ! xD ♥ na pewno jeszcze kiedyś jakiś zrobię - tak myślę, też uwielbiam DIY :D

      Usuń
  5. This is so inspiring! I love the post:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę sobie zrobić takiego stworka <3
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie najlepsze jest to na róg kartki <3 Jej!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, fajnie, że tobie też się jakaś spodobała, chyba większość osób preferuje akurat tą ;D

      Usuń
  8. Świetne zakładki, sama ostatnio robiłam sobie zakładki do książek :)
    Mój blog (KLIK) rewanżuję się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę? fajnie je się robi, na pewno się nie zmarnują, jak ktoś lubi czytać książki i są za darmo xD

      Usuń
  9. Bardzo ładnie się prezentują :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie śliczne <3 to która dla mnie? ja robiłam stworki już wcześniej więc mam kilka :D Czekam na kolejne DIY :*

    Buziaki:*
    zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, tak wiem, widziałam je kiedyś u ciebie ^.^

      Usuń
  11. Świetne pomysły! Ja kiedyś zrobiłam sobie zakładkę kotka - coś w stylu Twojego potworka - i do tej pory mi służy! :D

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Oo, pewnie jest uroczy xD Takie zakładki są bardzo fajne :)

      Usuń
  12. Zastanawiałam się, jak stworzyć takiego stworka do swojej książki. Dzięki :)

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysłowe zakładki, niektóre pomysły już znałam, ale z pewnością kiedyś jeszcze stworzę swoje własne zakładki. <3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nie są one bardzo skomplikowane, więc dużo osób mogło już je znać, pozdrawiam :) ♥

      Usuń
  14. Fajny masz ten post. Tego potworka na pewno bym sobie zrobiła :D Jest taki pocieszny.
    Właściwie też mogłabym pochwalić się swoimi własnoręcznie zrobionymi zakładkami - wprawdzie robiłam je parę lat temu ale nadal są bardzo ładne i strasznie mi się podobają :)
    Piękne są te wszystkie rękodzieła twojego wykonania!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, dziękuję! ja też bym z chęcią zobaczyła twoje zakładki xD nie ważne ile mają lat, ale się przydają :D <3

      Usuń
    2. Nominowałam cię do Liebster Award! Po więcej informacji zapraszam do mnie! ;)

      Usuń
    3. dobrze, dziękuję! :D

      Usuń
  15. Świetny pomysł na post i na samodzielne wykonanie zakładek :) Muszę sobie chociaż z jedną zrobić ,ponieważ nie mam żadnej i muszę ulotki wkładać ,żeby wiedzieć gdzie skończyłam czytać hah :D
    Obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://natalie-forever.blogspot.com/2016/08/katy-perry-mad-potion.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, więc polecam je zrobić, fajnie wyglądają xD Też obserwuję ;)

      Usuń
  16. Świetne DIY! Dzięki za porady, bo chciałam zrobić jakąś przyjaciółce na urodziny i teraz nareszcie znalazłam inspiracje. Masz świetnego bloga, obserwuję!
    Zapraszam na recenzję "Króla kruków"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Fajnie, że znalazłaś jakieś inspiracje na prezent :D ♥

      Usuń
  17. Wspaniałe zakładki , ten stworek jest świetny .
    Ja w domu mam pełno tego typu , ręcznie robionych zakładek :)
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com - Za każdą obserwacje odwdzięczam się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam! Haha, czyli ty już sobie też kiedyś takie zrobiłaś, super:D

      Usuń
  18. Bardzo podoba mi się Twój pomysł. Świetne wykonanie ! ;)

    Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tę pierwszą muszę zrobić, jest świetna. Dziękuję za pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy pomysł sama bym wypróbowała ale mam tyle zakładek że nie wiem :D

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, już ich ilość cię przerasta ;D haha

      Usuń
  21. Świetne te zakładki! Nie umiem wybrać która spodobała mi się najbardziej. Pozdrawiam i zapraszam.
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ^.^ również pozdrawiam

      Usuń
  22. śliczne te zakładki :) zostawiam obserwację! :*
    jeśli masz ochotę, to zapraszam do siebie :)
    kreconowlosaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, u ciebie również zostawiłam obserwacje <3

      Usuń
  23. super diy, uwielbiam takie poradniki bo można stworzyć coś naprawdę fajnego z pozornie zwykłych rzeczy :) świetny pomysł na te zakładki do książek!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też uwielbiam DIY :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Uwielbiam czytac takie posty. Dałaś mi sporo inspiracji i są one świetne. Czasami warto zrobic taki post :)
    Pozdrawiam
    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że dałam ci tyle inspiracji :D

      Usuń
  25. pierwsza wydaje się najfajniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierwsza to moja fav!

    Zapraszam na nowy post i rozdanie !
    http://by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, na pewno do ciebie później wpadnę <3

      Usuń
  27. Świetne zakładki. Kiedyś czytając książki miałam ich multum :D

    http://stylistfashioon.blogspot.com/2016/08/sammydress-reviev-two.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli już zakończyłaś historię z czytaniem? i dziękuję ;)

      Usuń
  28. Świetne zakładki i świetny pomysł na post. :)

    Polecam GoodBook
    Liczę, że wpadniesz :) http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawy sposób na to by zrobić coś prostego i własnego małym kosztem.
    alexamariani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne pomysły na zakładki. Ja właśnie planuję zacząć robić spersonalizowane zakładki magnetyczne, może będzie można je kupić na allegro. Ale to w dalekiej przyszłości :D
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne pomysły na zakładki. Niby zrobienie ich jest proste ale trzeba wykazać się dużą kreatywnością aby były wyjątkowe.
    Pozdrawiam.
    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to prawda, ale ciekawie je się robi :D

      Usuń
  32. Śliczne zakładki :) Pierwszą znałam i bardzo mi się podoba ;)
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, pierwsza jest bardzo fajna :)

      Usuń
  33. Odpowiedzi
    1. haha, okej, to miłej zabawy z zakładkami!

      Usuń
  34. Chętnie spróbuje zrobić.
    Nominowaliśmy Cię do Liebster Blog Award. Więcej informacji na naszym blogu.
    https://mateslifex.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetne są te zakładki! Chyba sama taką sobie zrobię, bo irytujące staje się to, gdy ktoś zamknie Ci stronę, haha.

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem cię, też tak miałam nie raz xD

      Usuń
  36. Uwielbiam DIY ! Zakładki naprawdę wyglądają ciekawie ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    https://jagglam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, na pewno wpadnę na twojego bloga :D

      Usuń
    2. Pytałaś o obserwację . Ja już ;) teraz Twoja kolej ;)
      https://jagglam.blogspot.com/

      Usuń
  37. świetny pomysł na diy:D znałam ten pierwszy i nawet zrobiłam taką zakładkę:D
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę? super, są bardzo fajne ^.^

      Usuń
  38. Piękne te zakładki, ja mam zawsze problem ze znalezieniem jakiejś w domu i kończy sie tak że zaznaczam w książce zwykłym kartonikiem!
    Pozdrawiam
    Jeśli chcesz zobaczyć czym ja się zajmuję zapraszam do odwiedzenia i polubienia:
    >https://www.facebook.com/magicballsshop/<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, to smutne jak ma się tyle zakładek, a później przychodzi co do czego i nie ma się żadnej :D

      Usuń
  39. Zawsze jak oglądam takie posty mam wrażenie, że to takie łatwe, ale jak przychodzi co do czego to ja jak zwykle nie umiem tego robić, bo jestem totalnym nieogarem w takich sprawach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. xD na pewno byś sobie poradziła, nie jest to trudne, trzeba tylko trochę motywacji i uśmiechu, zero poddawania się :)

      Usuń
  40. O, fajne pomysły, te zakładki wyglądają naprawdę super, szczególnie ta ostatnia ;)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę? tobie się podoba ostatnia? super, już myślałam, że ją zrobiłam na darmo, każdemu podobała się tylko pierwsza ;D

      Usuń
  41. Podobają mi się te zakładki. Chętnie sama jakoś zrobię. :)
    http://mateslifex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. okey, to daj znać jak już zrobisz xDD

      Usuń
  42. Zakładki piękne, z przyjemnością bym takich używała :)
    Kochana jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście TUTAJ, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetne zakładki, jak będę miała więcej czasu to na pewno zrobię i koniec z zaginaniem rogów :D
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Pierwsza zakąłdka jest fajna. Mialam kiedys podobą - w kształcie serduszka ;)
    [blog]

    OdpowiedzUsuń
  45. Jakie śliczne te zakładki <33
    Nigdy sama ich nie robiłam, ale moja siostra zrobiła kiedyś w stylu tej pierwszej :)

    Pozdrawiam
    joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak byłam dzieciaczkiem to tworzyłam takie zakładki :) Pamiętam, że w podstawówce to nawet konkursy były, albo robiło się na loterię :) Pozdrawiam! www.sznuraskowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń